Ας ξεκινήσουμε τις προετοιμασίες για το Πάσχα! Συναισθηματικά και πρακτικά!
Τα παιδιά έχουν ήδη αρχίσει να αναρωτιούνται ποια είναι η καλύτερη επιλογή λαμπάδας και οι γονείς να οργανώνουν την καθιερωμένη συνάντηση με τους νονούς. Μήπως ήρθε η ώρα για να βοηθήσουμε τα μικρά μας να αντιληφθούν την έννοια της ευγνωμοσύνης και να επιμεληθούν μια κάρτα ή μια κατασκευή για τους νονούς; Ανάρτησα την εικόνα που βλέπετε και που με λίγη βοήθεια μπορεί να την υλοποιήσει ένα παιδί προσχολικής ηλικίας. Σίγουρα η δραστηριότητα είναι αρκετά ευκολότερη για ένα μαθητή δημοτικού.
Πασχαλινή Κάρτα Χαρακτικής
Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι:
Μια επιφάνεια από εξηλασμένη πολυστερίνη (πωλείται πάμφθηνα σε καταστήματα με μονωτικά υλικά.
Στην ίδια διάσταση χαρτί κανσόν (σε χαρτοπωλεία) και ένα απλό φύλλο χαρτί
Μελάνι νερού ή τέμπερες
Ρολό ή πλατύ πινέλο και φύλλα εφημερίδας για να προστατεύσετε τα έπιπλά σας.
Διαδικασία
Αρχικά θα κατευθύνετε το παιδί να κόψει το κανσόν, ένα απλό λευκό φύλλο χαρτί και το φύλλο πολυστερίνης στην ίδια διάσταση.
Θα του προτείνετε να κάνει δοκιμές στο λευκό χαρτί με μολύβι, μέχρι να αποφασίσει για το τι θα θέλει να απεικονίσει στην κάρτα του. Φιλική συμβουλή καλό είναι να αποφευχθούν οι πολλές λεπτομέρειες, επειδή δεν απεικονίζονται εύκολα στην πολυστερίνη.
Εφόσον οριστικοποιήσετε το σχέδιο σας, θα κολλήσει με σελοτέιπ το χαρτί πάνω στο φύλλο πολυστερίνης και θα εξηγήσετε στο παιδί πως θα αρχίσει με το πίσω μέρος ενός πινέλου ή το άκρο ενός κουταλιού, να πιέζει το σχέδιο πάνω στην μαλακή επιφάνεια της πολυστερίνης.
Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, ξεκινά το χρωμάτισμα. Προτιμήστε μονόχρωμο σχέδιο γιατί θα τονίσει περισσότερο το σχέδιο του.
Γρήγορα βοηθήστε το να πιέσει το κανσόν χαρτί πάνω στην βαμμένη πολυστερίνη και να το κρατήσει σταθερό. Κατόπιν απλώστε το με ένα μανταλάκι από ένα σκοινί για να στεγνώσει.
Προσοχή! Αν το παιδί δεν θέλει να κάνει μονόχρωμο σχέδιο ή θέλει το σχέδιο του να έχει λεπτομέρειες, αφήστε το να πειραματιστεί. Συζητήστε μαζί του για τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούμε στην τέχνη και δείξτε του πίνακες που ο καθένας έχει διαφορετικό ύφος και επιλογή διαφορετικού υλικού. Για παράδειγμα το μολύβι είναι κατάλληλο για λεπτομέρειες ενώ το λαδοπαστέλ όχι.
Αν θυμάστε τους στόχους της δραστηριότητας δηλαδή το ότι ενισχύουμε την αυτονομία, τον πειραματισμό και φυσικά την προσφορά μας στους αγαπημένους μας δύσκολα θα δημιουργήσετε ένταση. Σημασία δεν έχει να έχετε την απόλυτα τέλεια πασχαλινή κάρτα, αλλά να περάσετε όμορφα με το παιδί σας και να του δοθεί η ευκαιρία να συνδυάσει διαφορετικές ικανότητες όπως:
τον οπτικοκινητικό συντονισμό,
την λεπτή κινητικότητα,
την ακολουθία εντολών,
την διάρκεια προσοχής,
την αντοχή στην προσπάθεια,
την ολοκλήρωση της δραστηριότητας,
την αντοχή στην αποτυχία (όταν δεν είναι το αποτέλεσμα ακριβώς όπως το είχε φανταστεί)
την ικανότητα ανασυγκρότησης και επιμονής στην προσπάθεια,
την ενσυναίσθηση αναγνωρίζοντας τα δικά του συναισθήματα και τα συναισθήματα των αποδεκτών της κάρτας του.
Όταν ολοκληρώσετε τις κάρτες με χαρά θα ήθελα να τις δω και να τις δημοσιεύσουμε στο facebook μας. Παρακαλώ να μας τις αποστείλετε.
Καλή συνέχεια!
Ειρήνη Κιάμου Μ.Α. CCC-SLP
Παθολόγος Λόγου & Ομιλίας
Επιστημονική Υπεύθυνη της ομάδας ΕΥΛΟΓΟΝ