Γράφει η Ειρήνη Κιάμου Μ.Α. CCC-SLP, Speech Language Pathologist,University of Maryland USA
Επιστημονική υπεύθυνη των θεραπευτικών ομάδων «ΕΥΛΟΓΟΝ» & «ΘΕΡΑΠΕΙΑ=ΕΛΠΙΔΑ»
Άμισθος συνεργάτης της Παν. Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Παν & Αγλ. Κυριακού»
Τ. Καθηγήτρια του Τμήματος Λογοθεραπείας Ιωαννίνων
Parents’ Coach
Επαναπροσδιορίζοντας την μελέτη!
Μετά από μεγάλα διαστήματα διακοπών, παρατηρούμε ότι τα παιδιά μας, μπορεί να έχουν δυσκολία στην προσαρμογή τους στην σχολική ζωή. Αφαιρούνται, ξεχνούν τις υποχρεώσεις τους ή γκρινιάζουν.
Γονείς, κουράγιο! Διατηρήστε την ψυχραιμία σας και με ηρεμία παρατηρήστε την κατάσταση. Αξιολογήστε αν αυτό που συμβαίνει είναι η συνέχεια της προ διακοπών συμπεριφοράς ή είναι όντως νεόκοπη.
Αν δεχτούμε την υπόθεση ότι εμφανίζεται για πρώτη φορά, τότε ξεκινήστε συζητώντας το με το παιδί σας. Εξηγήστε του ότι θα χρειαστεί να βρει πάλι το ρυθμό του και συζητήστε τις πιθανές στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσει, όπως επιλογή τόπου και χρόνου. Ζητήστε από εκείνο να παρατηρήσει πότε η μελέτη του γίνεται πιο αποδοτική.
Μπορεί να συγκεντρώνεται καλύτερα αν διαβάζει στο δωμάτιο του στο γραφείο του αλλά μπορεί να προτιμά για παράδειγμα να διαβάζει την ιστορία ξαπλωμένο στο κρεββάτι του και ακούγοντας παράλληλα χαμηλή μουσική. Όποιος τρόπος είναι αποδεδειγμένα αποτελεσματικός αυτόν και θα ακολουθήσουμε.
Προσοχή! Ελλοχεύει ο κίνδυνος το παιδί να πειραματίζεται και να μην έχει κανένα αποτέλεσμα αυτή η προσπάθεια. Προφανώς και το περιθώριο αλλαγών ή δοκιμών θα έχει έναν ξεκάθαρο ορίζοντα (μίας εβδομάδας το περισσότερο). Θα χρειαστεί να το συμφωνήσετε εκ των προτέρων και επίσης να γίνει μια από κοινού καταγραφή των κριτηρίων που θα κρίνουν ότι η μεθοδολογία που προτείνει το παιδί ήταν αποτελεσματική. Παράλληλα λοιπόν με την παρατήρηση, δοκιμή και αξιολόγηση των δοκιμών, χτίζουμε στα παιδιά μας και την υπευθυνότητα. Να γίνονται συμμέτοχοι στην προσπάθεια και στην επιτυχία των προσπαθειών που τα αφορούν.
Το δεύτερο καλό τρικ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι η πίστη στη ρουτίνα. Φροντίστε να ακολουθείτε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα που θα βοηθήσει το παιδί στην οργάνωση του και στην συγκέντρωση του. Η ζωές όλων μας κινούνται σε έντονους ρυθμούς και η συνεχή εναλλαγή και διάσπαση δεν βοηθά τα παιδιά μας.
Στην περίπτωση που η έλλειψη συγκέντρωσης είναι μια επανάληψη της προηγούμενης εικόνας του παιδιού που απλά του δίνατε περιθώρια γιατί ήταν η «αρχή» τη σχολικής χρονιάς, πλέον δεν είναι. Είμαστε στη μέση του σχολικού έτους και θα πρέπει να γίνουμε πιο σοβαροί και υπεύθυνοι για το πως θα το διαχειριστούμε. Αξίζει να είμαστε αντικειμενικοί και να αναζητήσουμε βοήθεια. Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό μας άρθρο στο σύνδεσμο https://www.evlogon.gr/index.php/about-us/blog/192-2018-12-14-11-18-14
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη
Με αγάπη από έναν γονιό σε όλους τους άλλους