Γράφει η Ειρήνη Κιάμου Μ.Α. CCC-SLP, Speech Language Pathologist, University of Maryland USA
Επιστημονική υπεύθυνη των θεραπευτικών ομάδων «ΕΥΛΟΓΟΝ» & «ΘΕΡΑΠΕΙΑ=ΕΛΠΙΔΑ»
Άμισθος συνεργάτης της Παν. Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Παν & Αγλ. Κυριακού»
Τ. Καθηγήτρια του Τμήματος Λογοθεραπείας Ιωαννίνων
Parents’ Coach
Υπάρχουν ιδέες για να διασκεδάσουμε και παράλληλα να εξασκήσουμε διαφορετικές δεξιότητες των παιδιών μας, ενώ βρισκόμαστε στο σπίτι. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα βοηθά στη βελτίωση του κινητικού συντονισμού (χέρι-μάτι και πόδι-μάτι), την ίδια στιγμή που παιδιά προσχολικής ηλικίας (2-3 ετών) διασκεδάζουν.
Ένα δίχρονο παιδί μπορεί να πραγματοποιεί ένα εύρος κινήσεων, όπως είναι τρέξιμο, άλματα και κύλιση. Στην προτεινόμενη δραστηριότητα εξασκείται πιο συστηματικά στο "να πετά και να μαζεύει".
Η δραστηριότητα βοηθά ιδιαίτερα στον συντονισμό ματιών-χεριών, γιατί χρειάζεται με ακρίβεια να προλάβει να πιάσει το φουλάρι πριν αυτό φτάσει στο πάτωμα. Για τα μικρά είναι συναρπαστικό να παρακολουθούν το λεπτό ύφασμα να ανεμίζει με τα υπέροχα χρώματα και σχέδια που συνήθως έχουν τα φουλάρια. Παράλληλα, είναι ευχάριστο στην αφή και μπορεί το παιδί να μάθει την έννοια του απαλού για την υφή του υφάσματος. Θα σας προτείναμε, όσο το παιδί ασχολείται με αυτή τη δραστηριότητα, να το ενθαρρύνετε με θετικά σχόλια, όπως: «Μπράβο που το πέταξες ψηλά», «Τι όμορφα χρώματα που έχει το φουλάρι», «Πρόλαβες και το έπιασες πριν πέσει, είσαι πολύ γρήγορος!», «Μου αρέσει να σε βλέπω να διασκεδάζεις»…
Η διαδικασία είναι πολύ απλή:
-Βρείτε μερικά ανοιχτόχρωμα και ελαφριά φουλάρια, τυλίξτε τα με τα χέρια σας και πετάξτε τα ψηλά στον αέρα.
-Έπειτα, ζητήστε από το παιδί να τα πιάσει, ενώ ακόμη αυτά κυματίζουν στον αέρα.
-Εάν το παιδί βρίσκεται σε μεγαλύτερη ηλικία ζητήστε και ενθαρρύνετέ το να γυρίζει γύρω από τον εαυτό του ή να χτυπάει παλαμάκια πριν πιάσει τα φουλάρια.
-Η διαδικασία της συλλογής από περισσότερα παιδιά μπορεί να είναι μια πρόκληση. Οργανώστε το παιχνίδι με τρόπο που να μην δημιουργήσετε διενέξεις. Μπορείτε να ακολουθήσετε εναλλαγές σειράς ή να πετάτε διαφορετικού χρώματος φουλάρια, ώστε το καθένα να μπορεί να συλλέξει το δικό του χρώμα. Μην δημιουργήσετε συνθήκες ανταγωνισμού. Το παιχνίδι χρειάζεται να είναι διασκέδαση και όχι αρένα. Δημιουργήστε συνθήκες, ώστε να έχει το χώρο του το κάθε παιδί και να μην αισθάνεται κάποιο αδικημένο. Εξηγήστε πολύ αναλυτικά τους απλούς κανόνες και διακόψτε τη διαδικασία, αν κάποιο τους παραβιάζει απομακρύνοντάς το.
Καλή διασκέδαση!
Βιβλιογραφία
Wendy, S. M. (2001). Toddler Play : 100 Fun-Filled Activities to Maximize Your Toddler's Potential. San Fransisco: Weldon Owen Publishing.