Γράφει η Ειρήνη Κιάμου Μ.Α. CCC-SLP, Speech Language Pathologist, University of Maryland USA
Επιστημονική υπεύθυνη των θεραπευτικών ομάδων «ΕΥΛΟΓΟΝ» & «ΘΕΡΑΠΕΙΑ=ΕΛΠΙΔΑ»
Άμισθος συνεργάτης της Παν. Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Παν & Αγλ. Κυριακού»
Τ. Καθηγήτρια του Τμήματος Λογοθεραπείας Ιωαννίνων
“Μουσική για έμπνευση”
Σήμερα το πρωί σκέφτηκα να μοιραστώ μαζί σας μια από τις αγαπημένες μου δραστηριότητες που συνήθιζα όσο ήταν μικρός ο πρωτότοκος γιός μου. Είναι μία δραστηριότητα από αυτές που με ξετρελαίνουν, γιατί ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της αποκλίνουσας νόησης και δεν υπάρχει πιθανότητα σωστού ή λάθους. Μπορεί να οδηγήσει σε μια σχέση απόλυτης αποδοχής στην προσωπική έκφραση του άλλου, που χρειάζεται στην επικοινωνία γονέων και παιδιών.
Επιλέξετε κομμάτια κλασσικής μουσικής που έχουν εναλλαγές (στο τέλος του άρθρου θα σας έχω κάποιους συνδέσμους) και βάλτε τα να ακούγονται στο χώρο του σπιτιού ή ενώ οδηγείτε σε μια μεγάλη απόσταση. Στην αρχή θα πρότεινα οι ενήλικες να ξεκινήσετε τη δραστηριότητα ώστε τα παιδιά να καταλάβουν τι πρόκειται να γίνει. Αργότερα όταν την επαναλάβετε άλλη μέρα, τα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν χωρίς το δικό σας παράδειγμα γιατί θα έχουν αντιληφθεί το νόημα της δραστηριότητας.
Ενώ λοιπόν ακούγεται η μελωδία, ξεκινήστε να την «ντύνετε» με εικόνες από τη φαντασία σας ή ακόμα και με μία ιστορία. Για παράδειγμα αναφέρετε: «Νομίζω ότι τώρα ακούγεται το θρόισμα των φύλλων σε ένα δάσος που έχει πανύψηλα δέντρα, και μόλις ξεκίνησαν να χοροπηδούν σκιουράκια..» ή «Άκου πως πλησιάζουν τα άλογα με τους ιππότες. Είναι όλο τους θυμωμένοι. Θέλουν να πολεμήσουν για να….».
Παραδείγματα πολλά.. Επιπλέον ωφέλεια της δραστηριότητας είναι ότι τα παιδιά μας με αυτό το τρόπο εξασκούν την αφηγηματική τους ικανότητα.
Εύχομαι να το διασκεδάσετε!
https://www.youtube.com/watch?v=GRxofEmo3HA
https://www.youtube.com/watch?v=bI-NZchNNmM https://www.youtube.com/watch?v=_mdyCDpdec4
https://www.youtube.com/watch?v=U4J0MKsG_is
https://www.youtube.com/watch?v=QROR4LioU-8
https://www.youtube.com/watch?v=C1ZL5AxmK_A